Rabu, Ogos 26, 2009

dpt baby..

tengahari tadi ned gi tgk kawan ned...die baru pas bsalin jumaat lepas (21hb ogos)..
kawan ned dpt baby gurl..cumel sgt2...cam mama die..
berat baby ni 3.4kg mase baru lahir..
hope baby ni membesar dengan baik dan menjadi anak yg solehah kan..
bile la ned nk dpt baby nih...hehehe


time utk ke J0h0r..

salam sumer....esk ptg ned akan ke j0hor...jumpe asben ned...rindu betol...
ape yg tak beshnye, wat mase ni asben ned tak dpt cuti nk balik KL..hukhuk..kene la ned je yg ke sana..apakan daya...terima aje la kan...
ape2 pon, doa kan ned selamat pegi dan balik ye..

Selasa, Ogos 25, 2009

puasa ke 4..

salam sumer...hari ni masuk puasa ke 4 kita semua umat islam berpuasa..ned harap sumernye dpt berpuasa ye...jgn ponteng2...
smalam ned kemas2 bilik...tjumpe gambo lame ned...huhu..time skolah..aduh ..kenangan sungguh...ni ned tepek kat sini k..



ned yang duduk tu..muke selebet habis...huhu...

Khamis, Ogos 20, 2009

Ibadah Puasa..

Pengertian Puasa:

Takrif puasa dari segi istilah bermaksud menahan diri daripada makan dan minum dan perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa mulai terbit fajar hingga terbenam matahari beserta niat.

Lafaz Niat Puasa:

* Lafaz niat puasa bulan Ramadhan

Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

* Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya (sebulan)

Sahaja aku puasa untuk sebulan pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.



Syarat –syarat wajib berpuasa empat perkara iaitu:

1. Islam :
Tidak diwajibkan kepada orang kafir.

2. Baligh :
Tidak diwajibkan berpuasa ke atas kanak-kanak yang belum sampai umur baligh. Walau bagaimanapun kanak-kanak digalakkan berpuasa

3. Berakal :
Tidak diwajibkan puasa bagi orang gila.

4. Berkemampuan :
Tidak wajib berpuasa ke atas orang yang tidak berdaya berpuasa seperti orang sakit, musafir, orang tua dan sebagainya.


KELEBIHAN RAMADHAN

1. Bulan diturunkan Al-Quran.
Maksudnya: Bulan Ramadhan padanya diturunkan al-Quran yang mempunyai keterangan-keterangan yang nyata sebagai petunjuk kepada manusia

2. Bulan penuh berkat.
Bulan Ramadhan merupakan satu bulan yang disebut sebagai bulan mulanya rahmat, ditengahnya pengampunanNya dan akhirnya merdeka daripada api neraka.
"Maksudnya: Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, apabila bulan Ramadhan telah datang maka dibukalah pintu-pintu syurga, dihapuslah pintu-pintu neraka dan di ikatlah semua syaitan.

3. Bulan Penghapusan dosa.
Maksudnya: Rasulullah s.a.w bersabda, sesiapa berpuasa Ramadhan dan berjaga malamnya dengan penuh kepercayaan dan ketelusan ikhlasnya nescaya diampunkan dosanya yang telah lalu.

4. Bulan diturunkan Lailatul Qadar.
Maksudnya: Sesungguhnya kami telah menurunkan (Al-Quran ) ini pada malam Lailatul Qadar. Dan tahukah kamu apa dia Lailatul Qadar itu. Lailatul Qadar itu lebih baik dari seribu bulan. Pada malam itu diturunkan malaikat dan Jibril dengan izin tuhan mereka untuk mengutus segala urusan. Sejahteralah(malam) sehingga terbit fajar.


DOA SESUDAH BERBUKA PUASA



Ertinya: Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

kawad kaki perbarisan

ned baru pas balik kawad gak ari ni..letih gak..huhu.....
esk ade lagi gak kawad...urm...redah je yek..demi NegaraKu Malaysia..(poyo's plak..)
start next week da kene gi blatih kat stadium lak..lagi ar kene gerak awal...huhu..
ape2 pon..hope tak pancit ar mase final nnti..sbb bulan pose..huhu..


dari kiri: teepah, ned, mas..erm..yg blakang kiri tu kak aien...yg brader tu tak taw pe name..x amik port...huhu..

Rabu, Ogos 19, 2009

Selamat Berpuasa Semua Umat Islam..

Assalamualaikum ,

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu SAYA TERLEBIH DAHULU MEMOHON MAAF jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja , semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.

Petua 8P Ustazah Siti Nurbahyah

Siti Nur Bahyah berkata,
1) P yang pertama ialah 'puji' iaitu setiap pasangan perlu saling memuji antara satu sama lain dalam semua aspek kehidupan seperti masakan atau ucapan terim! a kasih apabila diberi pertolongan.

2) Katanya, P kedua ialah 'peluk' yang mana pasangan suami isteri hendaklah selalu peluk memeluk antara satu sama lain sekerap mungkin pada setiap hari kerana pelukan itu adalah belaian penuh kasih sayang.

3) P seterusnya ialah 'penghargaan' di mana amalan memberi hadiah boleh menambah kasih sayang.

4) 'Perhatian' adalah P keempat yang mesti diambil berat kerana kekurangan perhatian boleh mengakibatkan pasangan terasa diabaikan, katanya yang menulis buku Cakar Harimau - Tips Kebahagiaan Rumah Tangga, Amalan Ibu Mengandung dan Panduan Mencerdaskan Minda.

5) Siti Nur Bahyah berkata, P seterusnya mewakili 'persefahaman'

6) Menurutnya, P selanjutnya membawa maksud 'pergaulan' iaitu pasangan suami isteri mesti menjaga pergaulan masing-masing dengan orang lain bagi mengelakkannya daripada melampaui batas, menimbulkan cemburu seterusnya membawa kepada pembabitan orang ketiga.

7) Beliau berkata, satu lagi P adalah 'percutian' di mana kita perlu merancang percutian berdua-duaan dengan pasangan di tempat yang jauh daripada kesibukan dan kehidupan rutin.

8) Katanya, P yang terakhir ialah 'permohonan' iaitu doa kepada Allah supaya merapatkan kasih sayang antara pasangan suami isteri serta dijauhi daripada godaan kemewahan dan keseronokan dunia.

Siti Nur Bahyah juga menurunkan beberapa amalan doa selepas solat yang boleh merapatkan hubungan dan menimbulkan kasih sayang antara suami isteri iaitu membaca surah Al-Imran ayat ke-31 atau membacakan ayat ke-200 surah sama bagi mengurangkan panas baran suami.
Beliau berkata, kunci kebahagiaan rumah tangga yang sebenar ialah mendekatkan diri dengan Allah.
Katanya, apabila seseorang insan mengabaikan tanggung jawab terhadap agama, dia akan mengabaikan rumah tangga kerana jiwa yang kosong.

"Ketika kita jauh daripada Allah, iblis yang suka umat manusia bercerai-berai akan menghampiri dan melalaikan kita daripada tanggung jawab terhadap keluarga," katanya.

Selasa, Ogos 18, 2009

penat~~~~

salam sumer...ned baru pas balik dari kawad kaki ni..penatnye...Tuhan je yg tahu..
rase cam nak balik umah je teros..tido puas2...huhuhu..
ape kan daya..kene kije jugak...
lagi 2minggu nk kene kawad ni...huhu...letihnye nnti..bulan pose lak tu kan..tapi takpe..sume tu lg bagus sebenarnye kan...bsenam di bulan Ramadhan.. ;)

oh ye..ned nk ucapkan mekaceh kat Yan sbb bg ned kad k..tengkiu yan..luv u...
ni ned tepekkan kad yang yan bg ned.. see ya!!

Isnin, Ogos 17, 2009

hospital

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap
mengalami kejadian pelik.. Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti
akan meninggal pada setiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina
atau tahap kesihatan mereka Perkara ini sangat membingungkan para
doktor...
Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...mungkin
makhluk
halus ada menetap disitu. Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.. .
beberapa org doktor bersiap sedia untuk mengenalpasti penyebab kepada
kematian di katil tersebut yang mana pada ketika seorang pesakit lelaki
muda sedang tidur... Beberapa doktor memegang Yassin dan Quran sebagai
persiapan menghalau makhluk halus.. Masa berputar... pukul 08:00am..
08:30am sehingga jam 9....00 am ...




tiba-tiba... .....






Pintu bilik ICU itu terbuka.... Kemudian masuklah Makcik Timah Seorang
pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari
jumaat..
Makcik Timah masuk... mendekati katil keramat tersebut... dan terus
mencabut.... soket elektrik untuk alat pernafasan bantuan agar dapat
menghidupkan. . vacuum cleanernya.. ..

Jumaat, Ogos 14, 2009

SAMBUT SUAMI DI MUKA PINTU



> Istimewanya wanita ialah segala perbuatan dan setiap apa yang disentuh oleh jari halusnya di dalam ruang lingkup rumahtangganya akan mendatangkan pahala. Namun terdapat suatu perkara yang jarang sekali diambil perhatian oleh kebanyakan wanita hari ini, iaitu perihal menyambut kepulangan suami.

Setiap kali suami pulang ke rumah suami memerlukan bantuan isterinya untuk menghilangkan rasa letih, penat, lapar, dahaga dan lain-lain beban yang sedang ditanggungnya. Oleh itu, isteri yang menyambut suami hendaklah pandai memahami mood dan kehendak suami.

Sambutlah kepulangan suami dengan air muka gembira, dan dengan senyuman. Tunjukkanlah wajah yang semanis mungkin dan senyuman yang kita berikan ketika itu akan menghilangkan sebahagian daripada keletihan suami. Elakkan daripada bersikap
acuh tak acuh, bermasam muka ataupun melepaskan 'peluru berpandu' bila suami terjongol di muka pintu.

Sabda Rasulullah saw:

"Siapa sahaja seorang isteri bermuka muram di hadapan suaminya, maka ia dalam kemurkaan Allah swt hingga ia dapat membuat suasana yang riang gembira kepada suaminya dan memohon kerelaannya."

Begitulah besarnya harga senyuman seorang isteri kepada suaminya. Senyuman akan mencetuskan suasana kegembiraan dan itulah sebenarnya yang dikehendaki oleh semua suami ketika pulang, terutamanya jika ia sedang dalam keletihan. Muka yang masam bukan sahaja akan menimbulkan kemarahan suami, malahan menyebabkan Allah swt turut murka. Kemurkaan Allah itu akan berkekalan hingga isteri itu berjaya mengembalikan
semula suasana gembira dan memohon keampunan daripada suami. Kerana sesungguhnya keredhaan Allah itu terletak pada keredhaan suami.

Bila suami pulang segeralah bukakan pintu. Persilakan masuk dengan penuh hormat dan dengan kata-kata yang lemah lembut. Sambutlah tangan suami dan ciumi ia sebagai tanda hormat serta meminta maaf, walaupun isteri merasakan tidak berbuat sebarang kesalahan pada hari itu. Bukannya isteri yang hulurkan tangan untuk dikucup oleh suami sepertimana yang dilakukan oleh kebanyakan orang Barat hari ini.

Sebuah hadis ada menyebut bahawa apabila seorang suami bersalaman dengan isterinya, maka gugurlah segala dosa dari sela-sela jari mereka berdua. Begitulah Maha Pengampunnya Allah; dosa isteri gugur hanya dengan bersalaman dengan suami. Oleh itu rebutlah peluang dalam sebarang kesempatan untuk bersalaman dengan suami dan meminta maaf daripada suami. Tentunya tidak terhad hanya ketika suami pulang daripada kerja sahaja; lazimkan perbuatan ini ketika selepas solat jemaah, ketika hendak keluar dari rumah atau pun setelah membuat sebarang kesilapan samada kecil atau besar;
supaya sentiasa mendapat keampunan Allah. Andaikata mempunyai anak-anak, ajarlah mereka itu untuk selalu bersalaman dengan ayahnya. Kelaziman ini akan memupuk rasa kasih dan hormat anak-anak kepada orang tua.

Jika suami pulang membawa buah tangan, sambutlah dengan ucapan terima kasih. Jangan biarkan sampai barang itu lama di tangannya atau suami meletakkannya sendiri di dapur. Ini tanda isteri tidak menghargai buah tangan yang dibawa oleh suami.

Jangan pula bertanya soalan-soalan seperti 'kenapa tidak beli barang yang dipesan?' dan seumpamanya. Soalan yang di tanya bertubi-tubi ketika suami sedang penat hanya
akan membosankan suami, malahan mungkin akan menimbulkan kemarahannya.

Pernah disebut dalam riwayat, pada zaman Rasulullah, ada seorang wanita yang bakal masuk syurga lebih dahulu daripada Siti Fatimah. Wanita itu begitu taat serta sangat memuliakan suaminya. Dia menunggu kepulangan suaminya dengan pakaian yang bersih serta mengghairahkan; disediakan tuala, air sejuk dan sebatang rotan. Segala perbuatannya itu menjadi tanda tanya kepada Siti Fatimah yang mengunjunginya. Lalu beliau bertanya untuk mengetahui di sebalik perlakuan wanita itu.

Wanita itu pun berkata: "Aku bersiap-siap dan menyinsing kainku ialah supaya mudah jika suamiku ingin menyampaikan hajatnya. Adapun tuala ini ialah untuk mengesat
peluhnya, air ini ialah untuk menghilangkan dahaganya dan rotan ini ialah untuk dia menghukum aku jika aku membuat sebarang kesalahan."

Kebahagiaan rumahtangga terletak pada akhlak dan budi pekerti isteri. Biarpun seorang isteri itu tidak cantik tapi jika cukup sempurna layanannya terhadap suami dan berakhlak pula, tentu ia akan menjadi penghibur dalam rumahtangga.

Oleh itu wahai wanita-wanita atau para isteri-isteri hendaklah berlumba-lumba untuk menjadi seorang isteri yang solehah, yang bertaqwa berakhlak mulia dan taat kepada
suami. InsyaAllah seorang isteri itu akan disayangi oleh Allah, suami malah seluruh makhluk di dunia.

Sabda Nabi:

"Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung-burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."

Jika seorang isteri mengharap cintanya berbalas maka berbanyak-banyaklah isteri itu mencari keredhaan Allah melalui suami.

Bonus masuk 22hb ni Insya Allah

Kelebihan Solat Tahajud

Orang yang rajin melakukan solat sunat tahajud mendapat 9 kelebihan. 5 daripadanya diperoleh di dunia, manakala selebihnya akan diperoleh di akhirat.

5 kelebihan yang diperoleh di dunia:

1. Allah akan menyelamatkannya daripada bencana
2. Tanda berkat pada wajahnya
3. Disukai oleh ramai manusia
4. Allah jadikannya seorang yang bijaksana
5. Bila bercakap penuh hikmah


4 kelebihan yang akan diperoleh di akhirat:

1. Wajahnya bercahaya
2. Diringankan hisab
3. Menyeberangi titian sirat seperti kilat yang menyambar
4. Dapat buku amalan dengan tangan kanan
"Ya Allah¿ringankan tubuh badan kami untuk bangun mengadap dan bermunajat padaMu di sepertiga malamMu¿"

Mutiara Ayat - terjemahan Al Quran_Al Qalam

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani




(Setengahnya berkata): Pergilah pada pagi-pagi ke kebun kamu, kalau betul kamu mahu memetik buahnya. (22) Lalu berjalanlah mereka sambil berbisik (katanya): (23) Pada hari ini, janganlah hendaknya seorang miskin pun masuk ke kebun itu mendapatkan kamu. (24) Dan pergilah mereka pada pagi-pagi itu, dengan kepercayaan, (bahawa) mereka berkuasa menghampakan fakir miskin dari hasil kebun itu. (25) Sebaik-baik sahaja mereka melihat kebunnya, mereka berkata: Sebenarnya kita sesat jalan, (ini bukanlah kebun kita). (26) (Setelah mereka perhati dengan teliti, mereka berkata: Tidak! Kita tidak sesat), bahkan kita orang-orang yang dihampakan (dari hasil kebun kita, dengan sebab ingatan buruk kita sendiri). (27) Berkatalah orang yang bersikap adil di antara mereka: Bukankah aku telah katakan kepada kamu (semasa kamu hendak menghampakan orang-orang fakir miskin dari habuannya): Amatlah elok kiranya kamu mengingati Allah (serta membatalkan rancangan kamu yang jahat itu)? (28)

Surah AL Qalam 22 - 28

Isnin, Ogos 10, 2009

Teknik Selamatkan Diri Dari Peragut

Dewasa ini seringkali kita mendengar berita berkenaan ramai yang menjadi mangsa ragut.
Oleh sebab demikian perlulah kita berhati-hati dan seeloknya buat persediaan sekiranya anda diragut.
Dibawah adalah salah satu tip teknik melawan peragut sekiranya anda menghadapi situasi sebegini.



Mungkin ramai tidak menyedari bahawa kunci kereta adalah salah satu senjata untuk mempertahankan diri dari serangan peragut.




Peragut akan mengambil peluang yang ada dimana-mana saja.




Jangan panik.Berfikir secara tenang dan keluarkan kunci kereta sebagai senjata.




Cucuk je mata peragut tu dengan kunci kereta.Biar dia rasa seperti mana kita rasa dari serangannya.


JADI, jaga-jaga la ketika berada dimana2 k....

lesu

erm..da lame x update blog...ari ni badan ned lesu je rase...xsedap badan la...mgkin sbb da lame x jumpe hubby kot...hakhakhak....
insyaAllah, ujong minggu ni hubby balik KL..syoknyew...
nti ned update lagi k....huhuhuhu

Khamis, Ogos 06, 2009

video kenangan masa di hari perkahwinan..

video

perbarisan hari merdeka 2009

ned baru pas balik dari kawad kaki ni..singgah bukak blog jap...
mmg letih gile..sbb da lame x train kawad nih..start dari smalam ned gi train kawad..smpai la nk ke ari sambutan Merdeka nnti..aduyai..mmg letih..
ned terlibat dlm kontijen badan2 berkanun..mmg ramai gak peserta yg masok..nk dekat 200 org..best tuh..tapi letih ar..
esk ade lagi..tapi ned x leh nk pi sbb ade meeting kat opis..huhu..
erm.xsempat lak nad nk amik gambo mase kawad tadi..kalu tak, leh tepek kat blog ni..xpe la kan...nnti ned tepek k..ok la..ned nk rehat l0r....penat udah ni..
sambong nnti la k..daaaa... ;)

Selasa, Ogos 04, 2009

Subhanallah, Quran did not Burn inside the burning Car

doa elak dari penyakit menular

skarang ni mcm2 penyakit ade kan..yg paling famous skang H1N1..uih!!bahye tul penyakit tu..da merebak byk kt m'sia ni....sblm H1N1, chikugunya...uih....macam2..yg bahye2 lak tu...
jadi, same2 kite jaga kesihatan diri kite sume k..disamping menjaga kesihatan, harus jugak kite amalkan doa ni..sama2 kite ikhtiar moga2 dijauhi wabak yg tidak sehat ni.. ;)




koleksi lawak

Ibu Muda Dan Doktor

Seorang ibu muda pergi berjumpa kawannya yang kebetulan seorang doktor. Ketika rancak bersembang, anak kecil si ibu tadi sibuk menggeledah makmal kecil di rumah doktor tersebut. Si ibu tersebut tidak pula melarang anaknya yang semakin lama semakin rancak menggeledah bilik yang dipenuhi botol-botol ubat. Doktor tersebut tidak berkata apa-apa tentang kenakalan anak si ibu tadi."Prangggggg! !!" Bunyi botol kaca pecah. Barulah si ibu bersuara, "Saya harap awak tak kisah dengan anak saya tu. Dia memang nakal sikit. Biasalah, budak-budak. ""Ehh! Tak apa. Nanti sampai kat botol racun tu, diamlah dia," kata doktor tersebut dengan sinis.


Kisah Penjual Kuih

Suatu hari sebuah kereta api meluncur laju menghampiri sebuahperkampungan. Di perkampungan itu ada seorang wanita penjual kuihtinggal berhampiran landasan tersebut yang baru sahaja selesai membasuhkain lapnya yang warna merah. Selesai membasuh... dia mengibaskan kaintersebut untuk dijemur di pagar berhampiran landasan..Dari jauh,pemandu kereta api terlihat seorang wanita dengan kain lap yangberwarna merah yang dikibas-kibaskan. Kerana menyangka perbuatan wanitaitu sebagai isyarat bahaya..terus pemandu keretapi membrek denganmendadak hingga menyebabkan para penumpang keretapi terpelanting dengandahsyat sekali.Apabila keretapi berhenti tepat di depan wanitatersebut. .. pemandu keretapi terus bertanya " Ada apa Puan?" Dengan selamber wanita itu menjawab..." ....yang tinggal cuma karipap dan pulutpanggang aje..."



Bilik No. 36

Seorang lelaki menelefon sebuah rumah sakit jiwa dan menanyakan kepada penyambut tetamu apakah bilik no. 36 ada pesakitnya..Penyambut tetamu tersebut lalu memeriksa bilik tersebut, dan segera kembali menyambung panggilan telefon dan memberitahu lelaki tersebut bahawa bilik no. 36 itu kosong."Bagus sekali!" kata lelaki tersebut. "Ini bererti aku sudah betul-betul berhasil melarikan diri!"

TEKA AYAM


Ajoi : "Apa yang engkau bawa tu?"
Ahmad : "Ayam... Cuba teka.. berapa jumlahnya? Kalu tekaanmu tepat.. kesemua dua ekor ayam yang aku bawa ini akan aku kasi pada mu!"
Ajoi : "Emmmm.. tiga kot..?"

DIET


Doktor menyuruh seorang lelaki yang sangat gemuk untuk melakukan diet. Doktor berkata kepadanya... "Anda mesti memakan sedikit roti panggang... sebiji buah-buahan dan segelas air kosong... " Lelaki menjawab... "Baik lah doktor... jadi... Itu semua harus saya makan sebelum atau sesudah makan, Doktor?"

pagi yg lapar~~~




ned rase bebenor pagi ni..sbb pagi tadi mmbuang byk kot..ahaks!


la nih duk tggu makcik jual2 kueh dtg kul 10.30am jap lagi..


ni la keadaan ned dikala kelaparan..


Isnin, Ogos 03, 2009

z00 nEgArA~2 ogos 09

smalam pi zoo negara..syiok gak..penat pon ade..sbb sepanjang dlm zoo tu langsung x naik train zoo..menapak je..letih benor..mahal gak nk masok zoo ni..kalu dulu masok (mase aku tadika) bape hengget je...smalam kene rm15 sorang..mengalahkan nk nengok wayang...tapi, memandangkan da lame xmasok, bayor jugak ler..lupe lak..aku gi z00 ngan asbenKU..syiok wo~~~..kalu da ade anak mesti lagi syiok..huhuhu..



masok z00 ~ 2pm
kuar z00 ~ 4pm